Veel Gestelde Vragen over het bestellen van geboortekaartjes

Veel gestelde vragen FAQ

 

Jouw gegevens

Wat doet Babyjewels Geboortekaarten met mijn gegevens?
Babyjewels Geboortekaarten doet na het maken en versturen van de kaarten niets met je persoons- of kaartgegevens. Wij hechten namelijk grote waarde aan de privacy van onze klanten. We nemen alleen contact met je op als we vragen of opmerkingen hebben over je bestelling.

Hoe maak ik een account aan?
Bovenaan op iedere pagina kun je je snel een eenvoudig aanmelden. Klik inloggen en meld je aan als Nieuwe klant. Als je je hebt aangemeld kun je gelijk aan de slag.

Moet mijn wachtwoord nog ergens aan voldoen?
Je wachtwoord stel jezelf samen en kent geen specifieke beperking. Behalve dan dat het wachtwoord hoofdletter gevoelig is.

Wachtwoord kwijt! Wat nu?
Klik op Inloggen en kies voor 'wachtwoord vergeten'. We sturen je automatisch een e-mail om je verder te helpen.

Heb ik een account nodig om kaarten te sturen?
Nee, om kaarten te bestellen hoef je geen account aan te maken, maar het is wel erg handig. Je persoonlijk account biedt je de mogelijkheid om de kaartjes die je leuk vindt op te slaan en later opnieuw te bewerken. Je slaat ze op in je eigen collectie. Vooral voor geboortekaartje is dat erg handig. Je kunt het kaartje van je wensen voor de bevalling al helemaal klaar maken en er een proefdruk van laten maken. Na de bevalling roep je het kaartje weer op, vult de juiste gegevens in (datum, tijd, gewicht enz.) en je bestelt je kaartjes helemaal zelf. Een eigen account is uiteraard gratis en maak je eenvoudig aan. Zonder account is het helaas niet mogelijk om je kaartje achteraf te bewerken of je bestellingen opnieuw te bekijken.

 

Het ontwerpen van je kaartje

Hoe bepaal ik de kleuren van het kaartje?
De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van
 de kleuren van je kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals
 het kaartje er uit komt te zien als je het straks gaat bestellen.

Wat moet ik doen als ik het geslacht van de baby nog niet weet?
Dat is geen enkel probleem, je maakt alvast voor beide geslachten een kaartje klaar in je account. Na de geboorte kun je het juiste kaartje bestellen.

Ik heb nog een wens voor een kaartje, maar kan dit niet via de editor aanpassen?
Stuur ons je wensen per mail en wij zullen onze uiterste best doen om het kaartje 100% naar wens aan te passen.

Kan ik zelf foto's en plaatjes aan mijn kaarten toevoegen?
Jazeker, in de editor zit een handige functie ingebouwd om je eigen foto's en plaatjes aan je kaarten toe te voegen. Let op dat de afbeeldingen een hoge resolutie hebben anders krijg je "blokjes" op je kaart.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?
Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze applicatie staan, te gebruiken.

Het lukt niet om de tekst aan te passen. Wat moet ik doen?
Waarschijnlijk staat er een extra tekstkader over de tekst heen. Door op de kaart te klikken verschijnen deze kaders. Een leeg tekstkader is te herkennen aan het omlijnde vak wat zichtbaar is in het kaartje. Als je op een tekstvak klikt en je ziet in het rechter bewerk vlak met de naam “tekst” geen tekst dan is dit een extra tekstkader. Een leeg tekstkader kan verwijderd worden door rechtsonder in het lege vlak op het kruisje te klikken. Bij enkele teksten en/of voorbeeldnamen zijn speciale effecten toegevoegd, deze teksten zijn als afbeelding in de kaart geplaatst. Neem contact met ons op als je de tekst wilt laten aanpassen.

Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?
Je kaartje blijft altijd in je account staan, zolang je je account bij Babyjewels Geboortekaarten aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd.

 

Kaarten bestellen

Wat is de minimale afname?
Behalve voor de proefkaarten, wenskaarten en extra producten geldt een minimale afname van 5 stuks.

Welke formaten zijn er beschikbaar voor de kaarten?
Vierkant dubbelgevouwen: 11 x 11 cm, 13 x 13 cm en 15 x 15 cm.
Vierkant enkel: 8 x 8 cm, 11 x 11 cm, 13 x 13 cm en 15 x 15 cm.
Rechthoekig staand of liggend, dubbelgevouwen of enkel: 10 x 15 cm, 11 x 17 cm en 15 x 22 cm en 8 x 5 cm (alleen enkel)
Rechthoekig extra lang staand of liggend,enkel: 10 x 21 cm
De maten 8 x 8 cm en 8 x 5 cm worden doorgaans gebruikt als kraamborrelkaartje of inlegkaartje. Wij raden het af om deze formaten als geboortekaartje te gebruiken.

Wat is de prijs van de kaarten?
De prijs verschilt per papiersoort, formaat en aantal. Als je op een kaartje klikt zie je de prijzen in de beschikbare formaten. Wil je een luxe papiersoort bestellen dan geldt hiervoor een toeslag. Voeg je kaartje dan toe aan het winkelmandje om te berekenen hoeveel jouw bestelling uiteindelijk gaat kosten.

Uit welke papiersoorten kan ik kiezen?
Je hebt de keuze uit verschillende papiersoorten:

Zijdeglans - Stevige zacht glanzende papiersoort
Natuurkarton - Stevige matte witte soort papier
Fotokaart - Buitenzijde van de kaart in hoogglans
Parelmoer - Voor een super luxe kaartje met glinstering, mooi voor kaartjes met goud.
Oud-Hollands - Structuur papier, erg mooi voor klassieke kaartjes en voor kaartjes met watercolour achtergronden
Ivoor - Luxe papiersoort met gouden gloed
Coated karton - Glad en stevig papier
Soft touch - Mat papier met fluweelzachte coating

Voor goudfolie zijn 3 papiersoorten beschikbaar: coated karton, soft touch en linnen. Linnen raden wij af voor donkere kleurvlakken.

Kraftpapier
Echt berkenhout

Wat is een proefdruk?
Een proefdruk bestaat uit jouw gemaakte kaart gedrukt op de door jou gekozen papiersoort en verstuurd in een kleur envelop van je keuze. Bij je eerste proefdruk zit ook een monstersetje met de verschillende papiersoorten en envelopkleuren. Een eerste proefdruk bestel je al vanaf € 1,00.

Een eerste proefdruk voor foliekaartjes, gestanste kaarten, houten kaartjes en kraftkaartjes kost 2,50.

Hoe kan ik een proefdruk bestellen?
Als je een kaartje naar je zin hebt gevonden klik je op 'maak deze kaart'. De kaart opent nu in de designtool waar je deze zelf kan bewerken. Sla het kaartje bij voorkeur op in je account. Klik vervolgens op je kaartje en je ziet een voorbeeld weergave. Doorloop nu het bestel proces waarbij je onderweg kiest voor 'Proefdruk bestellen'. Reken je bestelling af en je proefdruk wordt speciaal voor jou gemaakt.

Hoe lang duurt het voordat ik een proefdruk in huis heb?

Als je een drukproef op werkdagen voor 18:00 uur bestelt, wordt deze dezelfde dag gedrukt en in de regel binnen enkele werkdagen door PostNL geleverd. De levertijd buiten Nederland verschilt per land en kun je op de site van PostNL zelf terug vinden. In enkele gevallen zijn proefkaartjes langer onderweg, wij zijn hierbij altijd afhankelijk van de snelheid van de post.

Hoeveel drukproeven kan ik bestellen?
Je kunt zoveel proefdrukken bestellen als dat je zelf wilt. Een eerste proefkaart bestel je vanaf 1 euro, daarna betaal je de standaardkaartprijs. De tarieven vind je op de prijzenpagina.

Is de bestelling goed bij ons aangekomen?
Zodra je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestiging per e-mail van je bestelling.  Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Stuur ons dan een mailtje.

Mijn kaart of bestelling is niet geleverd?
Bekijk op de pagina over bezorgingen wat de levertijden zijn van verschillende kaarten en producten. Brievenbuspost kan soms iets langer onderweg zijn, we zijn hierbij afhankelijk van de post. Pakketjes zijn te volgen via track en trace. Is jouw brievenbuspost (binnen NL) na een week of in België (binnen 2 weken) niet geleverd neem dan contact met ons op. Neem ook contact op als jouw pakketje "kwijt" en dus niet meer te traceren is.

Meerdere kaarten of producten bestellen?
Als je meerdere kaarten en/of producten wil bestellen of je hebt twee verschillende kaarten waarvan je er beide een X aantal wilt bestellen dan kun je in stap 1 van de winkelwagen op 'verder winkelen' te klikken en een andere kaart aan je winkelwagen toevoegen.

Kan ik de enveloppen al vooraf ontvangen en in welke kleuren?
Jazeker! Bekijk onze pagina over enveloppen voor meer info.

Hoe worden de kaarten verzonden?
Proefkaartjes, wens/kerstkaarten en kleine oplages tot 20 stuks worden als brievenbuspost via de reguliere post van Postnl of Bpost verzonden. Alle kaarten vanaf 20 stuks worden als pakket verzonden. Brievenbuspost kun je voor een kleine toelage upgraden naar een brievenbuspakket met track en trace.
Let op! Voor de ontvangst van een pakket moet er iemand aanwezig zijn. Zorg er dus voor dat het het pakket verstuurd naar een adres waarvan je zeker weet dat er iemand aanwezig. Dit voorkomt dat de bezorging van het pakket onnodige vertraging oplevert.

Hoe lang duurt het voordat ik het pakket in huis heb?

Pakketten met reguliere kaarten worden binnen 1-2 werkdagen geleverd. Foliekaarten en andere premiumkaarten binnen 3-5 werkdagen.

Hoe lang is de levertijd naar België?
Bezorging naar België gaat via DHL. DHL bezorgt pakketten van maandag t/m zaterdag.
Ze bieden het pakket een keer aan, mocht er niemand aanwezig zijn dan wordt het pakket bij een afhaalpunt bezorgd. Het pakket kan hier opgehaald worden of er kan een nieuwe bezorgpoging aangevraagd worden.
De levering van pakketten naar België duurt gemiddeld 24-48 uur langer dan bezorging binnen Nederland. Houd hier met name bij de bestellingen van geboortekaartjes rekening mee.

Proefkaartjes, wenskaarten en kleine oplages tot 20 stuks  worden als brievenbuspost verzonden. Meestal worden de kaartjes binnen 5-7 werkdagen bezorgd, maar het kan voorkomen dat de kaartjes langer onderweg zijn. Brievenbuspost is helaas niet te traceren. Heb je na 2 weken nog steeds geen proefdruk ontvangen, neem dan contact met ons op. Voor een snellere bezorging kies je in het bestelproces voor een upgrade als brievenbuspakket met track en trace.

Ook is het belangrijk om een duidelijk (persoons)adres bij de bestelling aan te geven. Mocht de postbezorger twijfelen over de juistheid van het adres dan worden de kaartjes retour naar onze drukkerij verzonden met alle vertragingen tot gevolg.
Het is voor ons onmogelijk om iets te wijzigen in de bezorging van pakketten en brievenbuspost van kaarten die al onderweg zijn.
Om kaartjes zo snel mogelijk in België te ontvangen bestel je het beste op werkdagen voor 18.00 uur, bestel je je kaartjes als pakket of brievenbuspakket, geef je een duidelijk adres aan en zorg je dat iemand aanwezig is op het bezorgadres.

Kan ik de kaarten en/of enveloppen ook ophalen?
Het zelf ophalen van een bestelling behoort helaas niet tot de mogelijkheden.

 

Help mijn kaartjes zijn fout gedrukt!

Mijn kaartjes zijn fout gedrukt, en nu?
Drukfouten die zijn ontstaan ná het bestellen vallen uiteraard voor onze rekening. Het gaat hierbij om fouten die tijdens het drukproces zijn opgetreden. Stuur ons een mail met duidelijke foto's van je klacht dan kunnen wij ervoor zorgen dat de kaartjes zo snel mogelijk opnieuw gedrukt en verzonden worden.
Wij vergoeden geen enveloppen en postzegels van reeds verstuurde kaarten, controleer je bestelling daarom goed voordat je de kaartjes op de post doet.
Wat valt niet onder drukfouten?
- Teksten met te grote of te kleine lettertypes:
Enkele lettertypes zijn niet geschikt om groot te worden gedrukt (dit is op het beeldscherm helaas niet te zien). Dit zijn vaak sierlijke lettertypes met relatief dunne lijnen. Het kans soms voorkomen dat het lettertype op de kaart dan heel lelijk gedrukt wordt.
Ook zijn sommige (sierlijke of handgeschreven) lettertypes in een kleine lettergrootte niet goed leesbaar.
Bestel daarom altijd eerst een proefkaart voordat je een definitieve bestelling plaatst!
- Schrijffouten
Schrijffouten zijn voor eigen rekening. Controleer altijd goed of alle teksten compleet en correct zijn wanneer je de kaartjes bestelt.
- Achtergronden en afbeeldingen die verschoven zijn
Onze online kaarteditor is heel gevoelig waardoor je per ongeluk een achtergrond of afbeelding kunt verschuiven. Een achtergrond die niet correct is uitgevuld kan zorgen voor witte randen tijdens het drukken en snijden van de kaarten. Op het beeldscherm is dit helaas niet altijd goed te zien. Toch kun je ervoor zorgen dat de achtergrond goed uitgevuld is voordat je je kaartje bestelt.
Klik hier voor hoe je jouw achtergrond goed kunt uitvullen.
De kaartjes hebben namelijk een zogenaamde afloop waarbinnen zich de snijmarge van de kaart bevindt. Op je beeldscherm zie je alleen het daadwerkelijk zichtbare gedeelte van de kaart. Dit betekent dat achtergrondafbeeldingen en afbeeldingen die aan de zijkant van het kaartje komen altijd iets buiten de rand van de editor moeten doorlopen.
Wij adviseren bovendien om kaartjes altijd via een pc of laptop op te maken en niet via een telefoon of tablet.
Omdat het bestellen van kaartjes 24 uur per dag mogelijk is en de drukker de bestellingen razendsnel uit ons systeem haalt is het onmogelijk om alle bestellingen te corrigeren.
De plaatsing van achtergronden en afbeeldingen valt onder eigen verantwoordelijkheid.
Controleer je kaartje dus altijd goed voordat je gaat bestellen!
- Eigen beeldmateriaal
De kwaliteit van eigen foto's en afbeeldingen is jouw eigen verantwoording. Te kleine of slechte kwaliteit afbeeldingen kunnen blokjes of ruis veroorzaken tijdens het drukken. De afbeeldingsbestanden van de kaarten hebben een hoge resolutie, zorg daarom dat je afbeeldingen en foto's van een hoge resolutie en goede kwaliteit gebruikt.
- Kleuren
De kleuren van de gedrukte kaarten kunnen afwijken van de kleuren op je beeldscherm. Ook kan het voorkomen dat kleuren lichter of donkerder gedrukt worden dan jouw beeldscherminstellingen.
Bestel daarom altijd eerst een proefkaart zodat je de kleuren kunt beoordelen. Voor elke bestelling worden de kleuren in de printer opnieuw gemengd, hierdoor zijn kleine kleurverschillen tussen verschillende bestellingen/proefdrukken mogelijk.

Let bij het bestellen ook op dat je het juiste formaat en papiersoort kiest eventueel met bijbehorende enveloppen.
Het is na het plaatsen van je bestelling niet meer mogelijk om de bestelling aan te passen. De kosten voor een nieuwe bestelling zijn dan ook altijd voor eigen rekening.

Kan ik een digitaal bestand ontvangen van mijn geboortekaartje?
De meeste kaartjes zijn online samengesteld in de editor en kunnen alleen door de drukker worden uitgelezen als kaartbestand. Het is daarom meestal niet mogelijk om een digitaal bestand van je kaartje te ontvangen. Wil je toch graag een groter bestand van je kaartje voor bijvoorbeeld een kraamcadeau n.a.v. het geboortekaartje? Neem dan gerust contact op en wie weet kunnen we je op een andere manier helpen.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Omdat alle kaarten maatwerk zijn kun je de kaarten helaas niet retourneren. Het herroepingsrecht is bij maatwerk artikelen niet van toepassing. Heb je echter een klacht over de kwaliteit van je bestelling? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.``
Uiteraard mag je wel enveloppen en extra's zoals bijvoorbeeld lint of houten figuurtjes binnen 14 dagen retourneren.

 

Betalen

Bestelbevestiging
Als je je bestelling betaald hebt, ontvang je een bevestiging per e-mail met alle bestelgegevens. Je kunt alle info over je bestelling ook terugvinden in je account onder het kopje 'bestellingen'.

Beveiligde betaling
De betaling van je bestelling geschiedt in een volledig beveiligde omgeving. Je kunt betalen met I-Deal, Credit Card, Overboeking of een machtiging. Let op: Als je kiest voor overboeking - houd er dan wel rekening mee dat dit 3-4 werkdagen kan duren; we gaan je kaart pas maken als de betaling door ons is ontvangen.

Problemen met betalen?
Mocht je problemen ondervinden bij het betalen, neem dan contact met ons op. We kijken dan samen naar een passende oplossing voor het probleem.

Aan wie betaal ik eigenlijk?
Je betaalt uiteraard aan Babyjewels Geboortekaarten. Voor de afhandeling van het internet betalingsverkeer werkt Babyjewels Geboortekaarten samen bij Mollie via Sparkles. Mollie is een grote en gerenommeerde partij zorgt voor de veilige financiële afhandeling van alle bestellingen. Hier merk je zelf verder niets van. Mollie is een van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten en heeft een hele goede reputatie.

Kortingscodes

Kortingscodes mogen slechts worden toegepast op de door Babyjewels Geboortekaarten aangegeven producten en minimale bestelhoeveelheden. De kortingscode voor proefkaarten mag uitsluitend gebruikt worden voor 1 proefkaart van een geboortekaartje per adres (dus niet voor eindbestellingen van kaartjes). Het is verder niet toegestaan om kortingscodes te gebruiken voor andere kosten dan kaarten zoals enveloppen en verzendkosten. Verkeerd gebruik van kortingscodes zal daarom in rekening worden gebracht.

 

Goudfolie, en andere foliekleuren

Bekijk hier alle info over foliekaartjes. Foliekaartjes hebben namelijk een iets andere werkwijze, prijzen en levertijd.

 

Contact

Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden?
Klik hier en vul het formulier zo volledig mogelijk in. Je vraag wordt zo snel mogelijk beantwoord. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Op werkdagen zijn wij bereikbaar tijdens kantoortijden op 06-46015867, buiten deze tijden zijn wij te bereiken via de mail.

Waar kan ik terecht met een klacht?
Babyjewels Geboortekaarten heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan - volledige klanttevredenheid is altijd ons doel. Heb je ergens een klacht over? Klik dan op de tab contact bovenaan de pagina en vul het formulier zo volledig mogelijk in. Leg duidelijk uit wat je klacht is. Je klacht wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen en opgelost. Je krijgt altijd een reactie van Babyjewels Geboortekaarten. Bekijk ook onze pagina over garantie.